HiL > 2009/10 Studiehåndbok > ØKA1024/1 Merkevareledelse
Det er øket fokus på å bygge merkevarer, innenfor tradisjonell produktmarkedsføring, så vel som innenfor service og tjenestemarkedet. Emnet vil ta for seg teorier og begreper rundt merkevarebygging, og gi studentene mulighet til å anvende disse kunnskapene i en analyse for å vurdere merkevareledelse.
LæringsmålFormålet med emnet er at studentene skal tilegne seg kunnskap om merkevarer og merkevarebygging. Studentene vil få innsikt i forskjellige måter å utvikle bedrifts- og produktmerker, og selv analysere hvordan en mangesidig markedskommunikasjon kan bli anvendt i utviklingen og formidlingen av merkevaren.
Undervisnings- og læringsmetodePlenumsforelesninger, gruppeseminarer, skriftlig gruppearbeid.
Utstrakt bruk av veiledning. Muntlig presentasjon av de skriftlige prosjektene.
Valgfritt, men anbefalt:
Vår – 2. studieår (for studenter som ikke tar profileringen Økonomisk-administrative fag)
Vår – 3. studieår (for studenter som tar profileringen Økonomisk-administrative fag).
Første gang V2009
Emne er obligatorisk for
BØA
Valgfritt, men anbefalt:
Vår – 2. studieår (for studenter som ikke tar profileringen Økonomisk-administrative fag)
Vår – 3. studieår (for studenter som tar profileringen Økonomisk-administrative fag).
Første gang V2009
Studentene vil fremlegge del I av en skriftlig rapport – denne vil bli vurdert som et arbeidskrav.
Studentene skal også ha en muntlig fremføring av endelig prosjekt – denne presentasjonen vil bli vurdert som et arbeidskrav.
Andre skriftlige eller muntlige oppgaver kan bli lagt til som arbeidskrav.
EksamensformEvaluering vil bestå av to deler –
En gruppeoppgave som er gjennomgående i hele semesteret – denne vil bli vurdert på A-F og vektet 70% av endelig karakter.
En skriftlig, individuell, eksamen på 3 timer – gjerne med bruk av flervalgsspørsmål – vil telle 30% av karakteren.
Begge evalueringsformene må være bestått for å få endelig karakter i emnet.
Erstatter